Lagerchef till Apohems nya lager

Nya tider, nytt apotek. Man kan säga att vi är som alla andra apotek, fast det stämmer inte. Vi är säkra på att hälsa handlar om hela dig – om att ta hand om livets alla delar. Vi undersöker, testar och öppnar upp nya dörrar. Den här resan gör vi ihop med dig som också vill må bra – och som vill upptäcka den nya tidens apotek. Häng med!

Nu letar vi efter en Lagerchef som leder, driver och utvecklar vårt nystartade lager i Årsta. Din uppgift är att supporta, coacha, organisera och säkerställa den dagliga produktionen, i ett snabbväxande bolag. Lagret kommer inledningsvis bestå av cirka 20 medarbetare, men kommer att växa till det tredubbla inom tre år. Du har det övergripande ansvaret för hela verksamheten, såsom processer,  nyckeltal, arbetsmiljö, budget och personal. Du kommer att få vara med och bygga upp processer i lagret från grunden, rekrytera lagerarbetare och implementera IT-system. I daglig drift, går uppdraget ut på att planera, resursfördela, leda och driva det operativa arbetet i lagret samt att säkerställa att uppsatta nyckeltal uppfylls. 

Du kommer göra det här (och säkert mer)

  • ansvara för och säkerställa daglig drift i lagret
  • ansvara för & utveckla  processer i lagret
  • rekrytera medarbetare
  • coacha personal för att uppnå fastställda mål kring t ex effektivitet, kvalitet
  • ansvara för arbetsmiljö & personalfrågor
  • ansvara för lönsamhet och budget enligt de mål som finns
  • ansvara för att uppfylla fastställda nyckeltal


Vi tror att du

  • har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande
  • har tidigare erfarenhet av både strategiska och operativa frågor inom lager, produktion eller logistik i liknande roll (arbetsledare, produktionschef eller lagerchef)
  • har erfarenhet av att leda medarbetare, är lyhörd och har förmåga att skapa engagemang & teamkänsla
  • är flexibel, drivande och handlingskraftig
  • är prestigelös och  att jobba med utveckling & ständiga förbättringar är naturligt för dig
  • är en trygg och orädd person som är bra på att kommunicera
  • har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • har goda datorkunskaper och förmåga att sätta dig in i nya IT-system 
  • förhoppningsvis har erfarenhet inom e handel B2C och/eller läkemedel (meriterande)
  • Och till sist, men kanske viktigast av allt - att du tror på helhetshälsa och vill vara med på vår hälsoresa!

 
Att jobba på Apohem

Apohem är en snabbt växande startup som skall bli ett av de stora nätapoteken inom bara några år. Idag är vi cirka 20 anställda uppdelade i några få tighta och snabba team men framförallt är vi en organisation som jobbar prestigelöst tillsammans. Vi kokar vårt eget kaffe, skruvar ihop våra skrivbord själva och hjälper varandra med högt och lågt men vi har resurser att utveckla och marknadsföra Apohem. Vi är en startup, vi är ett apotek, vi har starka och passionerade ägare och vi är på en spännande resa! 

Låter det spännande?

Sök jobbet! Om vi är rätt för varandra så vill vi att du börjar direkt - så maila omedelbums en kort beskrivning av dig själv och ditt CV till anette.muhlbach@apohem.se. Ange referens “LC20” (så att ansökan hamnar rätt hos oss) och så hör vi av oss så fort vi kan.


Om Apohem. Hela livets apotek.

Apohem är ett nystartat nätapotek som vill göra helhetshälsa tillgängligt för alla. Och genom inspiration, kunskap och produkter öppnar Apohem dörren till ett hälsosammare liv. Hela verksamheten är belägen i Stockholm och huvudägare är Axfood och Novax, som båda ingår i Axel Johnson-koncernen. Läs mer på apohem.se.