Retur och reklamation

Om du ångrar köpet eller om varan skulle vara felaktig kan du alltid vända dig till oss för hjälp med returer och reklamationer.

Här hittar du information om returer och reklamationer och får hjälp om hur du ska gå tillväga om du vill returnera eller reklamera en vara.

Har du frågor gällande ångerrätten är du alltid välkommen att kontakta kundservice eller läsa våra köpvillkor.

Retur

Skulle du ångra ditt köp kan du returnera varan till oss. Från det att du mottagit varan har du 14 dagars öppet köp enligt Distans- och hemförsäljningslagen.

Vi godkänner endast returer där varan är oanvänd och oskadad i ett väsentligen oförändrat skick. Skulle varans skick vara förändrat har Apohem rätt att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Receptfria läkemedel för människa och djur, kylvaror samt oplomberade sexleksaker, bröstpumpar, livsmedel och hygienartiklar är undantagna från ångerrätten och kan inte returneras.

Hur gör jag en retur?

Vänligen kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar en vara.

Vem står för kostnaden vid retur?

Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager.

Reklamation

Om du har mottagit en vara som är skadad eller felaktig kan du göra en reklamation. För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt är det viktigt att ta kontakt med oss så fort som möjligt efter att du har upptäckt att det är något fel med varan.

Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid reklamationer. Vid eventuella reklamationstvister rekommenderar vi att du kontaktar Allmänna reklamationsnämnden för hjälp att få tvisten prövad.

Hur gör jag en reklamation?

Om du mottagit en felaktig vara ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Återbetalning

Återbetalningen sker inom 14 dagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Vissa betalsätt kräver att återbetalningen görs via Klarna. I de fallen får du instruktioner av kundservice.