Köpvillkor för Apohems e-handel

Gäller från 2019-01-10

Allmänt

Dessa villkor gäller för Apohems e-handel. Tjänsten ägs och drivs av Apohem AB (org.nr. 559094-8401) nedan benämnt Apohem.

För att bli kund ska du ha fyllt 18 år, vara myndig och ha rätt att ingå avtal. Genom att klicka på 'Slutför köp' på kassasidan godkänner du våra köpvillkor.

Beställning

För att handla beställer du på www.apohem.se. Vid frågor kring din beställning kontaktar du vår kundservice.

Stoppa en beställning

När beställningen har gått vidare till plock på vårt lager har vi tyvärr inte längre möjlighet att ändra eller stoppa den. Kontakta därför gärna vår kundservice på telefonnummer 08 128 28 600 så fort som möjligt om du gjort en felaktig beställning.

Priser

Priserna på Apohem anges i svenska kronor inklusive moms. Beroende på det fraktalternativ du väljer kan en fraktavgift tillkomma på ditt köp. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och/eller produktinformation. Vid eventuella fel förbehåller vi oss rätten att korrigera dem i efterhand.

Leverans

På kassasidan kan du välja mellan olika fraktsätt. De fraktsätt du kan välja baseras på vart du bor och vilka varor du vill handla. Vi behandlar oftast din beställning inom ett dygn på helgfria vardagar. Transportören övertar därefter leveransansvaret och levererar beställningen enligt den leveranstid som presenterats beroende på valt fraktsätt.

Betalning

Apohem har Klarna som partner för betalningar. På kassasidan visas totalbeloppet för din beställning. Genom att klicka på 'Slutför köp' accepterar du Apohems och Klarnas villkor. Klarna erbjuder genom Klarna Checkout de olika betalsätten Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning och direktbetalning via internetbank. Du kan lägga till en PIN-kod för att skydda dina uppgifter. Har du frågor om betalningen kontaktar du Klarna på klarna.se/kundservice.

Ångerrätt

Skulle du ångra ditt köp kan du returnera varan till oss. Från det att du mottagit varan har du 14 dagars öppet köp enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vi godkänner endast returer där varan är oanvänd och oskadad i ett väsentligen oförändrat skick. Skulle varans skick vara förändrat har Apohem rätt att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. 

Läkemedel för människa och djur, kylvaror samt oplomberade sexleksaker, bröstpumpar, livsmedel och hygienartiklar är undantagna från ångerrätten och kan inte returneras. Om ett läkemedel returneras kommer det att destrueras och du som kund får därför inte dina pengarna tillbaka. Detta gäller oavsett returorsak, även för de läkemedel som inte blivit hämtade från ombud och som istället automatiskt skickats tillbaka till oss efter liggetiden.

Så här gör du för att returnera en vara

  1. Kontakta kundservice via mejl kundservice@apohem.se eller ring 08-12 82 86 00 för att säkerställa att ångerrätten gäller på de produkter du beställt
  2. Lägg produkterna du vill returnera i ett paket. Till exempel samma paket som du fick varorna i.
  3. Skriv "Retur" på paketet och ditt ordernummer. Det hittar du på din order- och leveransbekräftelse.
  4. Lämna returen hos ditt närmaste postombud eller med frimärken i en brevlåda. Du står själv för portokostnaden och ansvarar för returen tills dess att den nått vårt lager.  Spara gärna kvitto med spårningsnummer från inlämningen.

Returen skickas till:

Apohem AB
BOX 919
195 05 Arlandastad

Återbetalning

Återbetalningen sker inom 14 dagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Vissa betalsätt kräver att återbetalningen görs via Klarna. I de fallen får du instruktioner av kundservice.

Reklamation

Vill du reklamera ditt köp?

Kontakta kundservice och beskriv felet på varan så tydligt som möjligt. Du får hjälp av kundservice med retur av produkten. Vi ersätter defekta produkter. Om en vara är skadad eller felaktig när den anländer bör den reklameras inom sju dagar från leveransdatum. Som kund har du ansvar för att undersöka de levererade produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria. I övrigt gäller konsumentköplagens regler om skälig tid för reklamation. Vid eventuell tvist följs Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Som alternativ för eventuella tvister tillhandahåller EU tjänsten "tvistlösning på nätet" (Online Dispute Resolution eller ODR). Du hittar tjänsten här: https://webgate.ec.europa.eu/odr/

Personuppgifter

De personuppgifter som finns om dig som kund kommer att hanteras i enlighet med dataskyddsförordningens krav. Läs mer om dataskydd.

Cookies

På apohem.se används cookies för att individanpassa webbplatsen och göra den mer användarvänlig för dig som besökare. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Copyright

Allt innehåll på Apohem.se tillhör Apohem eller våra leverantörer och är skyddat av upphovsrätt. Det gäller till exempel text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp och filer. 

Ändring av köpvillkor

Apohem kan närsomhelst ändra villkoren i dessa köpvillkor. De villkor som gäller vid köptillfället är de som tillämpas på köpet.

Kontakta oss

Kontakta kundservice på kundservice@apohem.se eller 08-12 82 86 00.

Apohem AB

Norra Stationsgatan 99
113 64 Stockholm

Org.nr. 559094-8401